Мртви риби

Рејтинг

Никој нема дадено коментар за филмот.
Бидете први!

Мртви риби

Филмот ги следи случувањата во текот на еден ден во неименуваниот град во кој сограѓаните се обидуваат, секој на свој начин, да ги разрешат мотивите на наобичното убиство на нивниот сограѓанин...

Оригинален наслов: Mrtve Ribe
Почеток на филмот: 09.11.2017
Траење на филмот: 122 Минути
Земја / година: HRV/2017
Жанр: Драма
Глумци: Dragan Despot, Asja Jovanović, Marijana Mikulić, Ornela Vištica, Nermin Omić, Dražen Mikulić, Goran Bogdan
Режија: Kristijan Milić
Дистрибутер: Continental Film doo
Возрасна Категорија: (16)

Достапна технологија

  • Дигитал 2D

Содржина

Новиот филм на режисерот на успешниот хрватски хит „Број 55“, Кристијан Милиќ, драмата „Мртви риби“ е мозаичен филм за повоениот провинциски град кој ја следи судбината на дваесет ликови. Филмот ги следи случувањата во текот на еден ден во неименуваниот град во кој сограѓаните се обидуваат, секој на свој начин, да ги разрешат мотивите на наобичното убиство на нивниот сограѓанин...

Сите времиња за почеток

Нема проекции за избраното.
Купете онлајн, Резервација Купете онлајн, Нема резервација Купување само на лице место Не може да се резервира

Ваше мислење

Овде можете да оставите коментар

За да ја користите оваа функција мора да се пријавите.Доколку се немате регистрирано, регистрирајте се тука.


Коментари на корисници

Nikila6, 11.11.2017

Eh

The story, based on a collection of short stories by Josip Mlakić, who adapted it into a screenplay himself, is constructed in Altman’s Short Cuts fashion, and follows a group of war veterans and younger people on both sides of the city dealing with both the visible consequences of war and havoc, as well as the long-term ones hidden under the surface, simultaneously catching the spirit of the place and dealing with universal issues. Some of those stories and their characters are better developed, for instance in the first half of the film a suicidal man nicknamed the Professor and played by Dragan Despot is basically the protagonist, whose death links all the other pieces of the mosaic, while some of the other stories are just little vignettes with somewhat under-developed characters. On the other hand, Kristijan Milić does his best to keep the whole film compact and audience-friendly at just over two hours, which can be hard when trying to link lots of different stories. After two genre flicks, The Living and the Dead (2007) and Number 55 [+] (2014), this is his first attempt at doing something at a more measured pace, and he does with a good sense of rhythm, adding occasional bursts of action into this toned-down film. Visual references to Jarmusch and Hitchcock are evident, but work as subtle tributes, and Coen brothers’ No Country for Old Men and Bergman’s The Seventh Seal are quoted in the film’s text often to an awkwardly humorous effect, which makes Dead Fish easily watchable, yet a profound film experience and a meditative addition to the filmmaker’s war-themed work. The film was shot in Mostar, a divided city in Bosnia and Herzegovina, but the name is rarely spoken. The locations are unique and recognisable to the domestic crowd as well as foreign tourists, but the story of a divided town can be applied to many places all over Bosnia and former Yugoslavia. Soft black and white cinematography by Mirko Pivčević conveys the dark and gloomy mood, and is underpinned by Andrija Milić’s somewhat jazzy score. Dead Fish was produced by Eurofilm from Zagreb and Oktavijan from Mostar with additional funds from the Croatian Audio-Visual Centre (HAVC) and Cultural Fund of Sarajevo Catnon.

прикажи повеќе прикажи помалку